Thewaytomylife

Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Hur jag gör en tårta!

Av Angelica Törngren - 1 juli 2013 20:06

Hejsan!
Nu ska jag försöka så bra som möjligt beskriva lite enklet och kort hur jag gör mina tåror! 
Ja! 
 
Min systers avslutningstårta!
Som fyllning i tårtan har jag hallon och bananer i, den blir lite syrligare i smaken och den blir inte lika söt som om man använder syllt!
Hallonen har jag mosat med vispad grädde och sötad med lite vaniljsocker. 
Och så mosar bananerna i hallonen eller så lägger jag dem ovan på de mosde hallonen.  och så har jag marshankräm som jag fluffat upp med lite vispad grädde! 
Som ni ser så är kanten och runt om spritsad.  
Och så har jag ganerat den med vindruvor, mandariner, smällt choklad, silver kulor, strössel och tårtpyntsgele.
Ett tips när man vispar grädden! 
Vispa på en lite lägre stret på vispen, Det kan ta lite längre tid men grädden får då luft och du får en härlig fluffig grädde!
Ah så gör jag! 
I ett annat inlägg ska jag visa hur jag gör när jag spacklar tårtan! 
Som fyllning till tårtor kan man ha i stort sätt vad som helst här är några fyllningar man kan ha!
Vitchoklad mosse
Vanlig chokladmosse
Sylt
Mosade hallon med bananer
Jordubbs mosse
m.f. 

Ha de bra!

/ Angelica! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Törngren - 23 september 2013 11:55

Hejhej! JJaha det senaste dagarna har jag haft praktik i skolans stall, mycket hästskötsen och ridning:) Hästarna som jag ridit är Mattis, Zombie, Titiyo och Ior. Mattis har varit fin alla gånger jag ridit honom, Zombie har vart pigg och stark så har...

Av Angelica Törngren - 3 september 2013 14:13

Ja jag har inte bloggat mycket på sista tiden. Mycket har hänt i förra vecka fick jag ovillig säga hejdå till min litta tuss Ludde. Han blev förlamad och inget gick att göra. Älskade lilla Kaninen. Mysigaste jag mött och mitt första djur.  Så jag har...

Av Angelica Törngren - 22 augusti 2013 15:25

Hejhej Alla där ute!Nu har skolan börjat igen, vilket är så himla underbart jag får vara med värdlens bästa granare, vi är lika galna, jag har Sombie och jag har ridning och allt är precis som det ska. Kom hit i söndags vid typ halv åtta eller nått s...

Av Angelica Törngren - 15 augusti 2013 12:46

                     

Av Angelica Törngren - 28 juli 2013 18:20

I går var jag på Pdol, det var en fartfylld dag.  Åkte tre av karusellerna.    Breake Dance: Den var rolig men stötte i ryggen och fick lite ont i nacken. Men den var ändå rätt kul.  Virvelvinden: Den var rolig att åka åkte den med Sy, Carro och he...

Ovido - Quiz & Flashcards