Thewaytomylife

Alla inlägg under juni 2013

Av Angelica Törngren - 29 juni 2013 14:06

Tjena! 
Just nu sitter jag och lyssnar på  musik, pratar med en kompis på FB. 
Jag håller på att planera min fest på lördag. 
Kommer bli kul att få träffa mina galna kompisar igen! 
Tänkte skriva lite om mina andra vänner. Dem är speciella för mig dem är mitt liv. 
 
Namn: Dione Nörgårdsmide. Ras: Danskt varmblod. Född: 1993-2010. Fäg: Mökbrun. Kön: Sto. 
Den här hästen är inte vilken häst som hälst. Hon var min bästa vän 2009-2010, hon var den enda som lyssnade på mig, hon fanns alltid där för mig när jag behövde henne. Hon var så fin. 
Hon var verkligen en riktig vän!  
Jag han rida henne kanske 3 -4 gånger, hon var så snäll. 
När jag pysslade om henne så stod hon bara o myste. 
Att bara kunna lägga armarn om henne och veta att hon fanns där är obeskrivligt. 
Hon var den som fick mig att inse hur underbara vänner hästar kan vara! 
En vän som henne har jag inte haft.
Men tiden med henne blev inte långvarig!
Den 28/6-2010 
tog hon sina sista andetag, hon lämnade mig i stor sorg,
jag hade aldrig mött en så fin tjej som hon.  
Det var sista gången jag såg min bästa vän. 
När jag såg henne gå, så med gråt i halsen viskade jag ett svagt 
"Hejdå"
Jag ville bara lägga mig ner och försvinna. 
Den dagen är de värsta dagen som gände mig, jag miste en vän som jag älskade och tyckte om!
Jag önskar att hon fanns kvar så jag kunde tala om för henne hur mycket jag älskade henne. 
Min underbara tjej! 
Jag skerv en dikt till henne när hon hade försvunnit! 
Du var en speciell vän, du fann mitt hjärta, du hittade min själ, Har aldrig älskat nån så mycket som jag 
gjorde, du fick mig alltid att täka possitivt, du gjorde mig stark, Jag kommer alltid älska dig och du finns alltid i mitt hjärta, Jag kommer att älska dig, ända tills den dag jag slutar andas, Jag ville att du skulle stanna kvar, men du hade ont och du var slut, du hade gjort ditt!
Min älskade vän det var du och jag tillsammans! 
Tack för tiden jag han och få med dig, du var en vän i alla lägen 

Vila i evig frid
Älskade Vän! 
 
Namn: Amie. Ras: Tyskt halvblod. Född: 2003. Kön: Sto. 
Amie kom till mig när jag behövde henne som mest.
Jag kommer ihåg första gången jag såg henne, det var som en gnista som tändes, jag blev kär i henne med en gång. 
Och s belv det, gnistorna blev till lågor, har aldrig vart så et med en häst som med henne.
Vi blev ett. 
Hon var alltid snäll med mig, hon kom alltid när jag skulle hämta henne från hagen, hon gick med huvudet vid min axel.
Vi har haft många fina stunder tillsammans! 
Hon ä en speciell liten tjej denna underbara dam. 
Hon är också en del av mit hjära hon och jag är ett.
Min fina lilla tjej.
Älskar henne mer än nått annat i världen.
Hon är mitt hjärta och själ.  
 
och så har vi Zombie!
Zombie har vart min sköhäst i 2år han och jag har haft en trogen vän under dessa två år. 
Denna häst är en speciell vän för mig. 
Han och jag hitta varandra ganska fort, enligt mig är han stallets underbaraste häst! 
Min fina kille. 

Han och jag har mycket kvar. 
Jag kommer aldrig i mitt liv släppa taget om honom. 
Han är en kamrat som är med och ställer upp på allt till 100%.
Mitt älskade lilla monster :)
/ Angelica! 


Av Angelica Törngren - 27 juni 2013 13:54

hejhej! 
Det här ä saker jag vill ha. 
         
   
   

 
 

/ Angelica! 

Av Angelica Törngren - 26 juni 2013 17:34

Hejhej!
Jag tänte skriva upp lite drinkar som jag har kommit på. 
Vill man göra dem själva får man göra dem hur man vill. Dom jag visar här är det ingen alkohol i. 

Lime dream:
En drink som är lämplig en varm sommar dag. En syrlig bubblande drink med smak av Lime och 3andra bubblande drickor! 
Du behöver: 
- Drink mix  Lime.
- Fruktsoda, sockerdricka och Sprite/7up. 
- Is
- Grön karamellfärg. 
- Stjärnfrukt
Så här gör du:
* Ta fram glas till antal gäster/personer. 
* Frosta kanten på glaset med socker. 
* Lägg i isbitar. 
* häll i fruktsoda, sockerdricka och sprite/ 7up (vilket man vill)
* Droppa i karamellfärgen för att få den lite grönare. 
* Häll i drinkmixen. 
* Blanda om. 
* Vill man kan man dropa i några droppar lime om man vill ha mera smak av limen el få den syrligare. 
* Sätt en stjärnfrukt som dekoration på kanten. 
Servera gäserna! 
 
(Bilden är från nätet)

Jodrgubbs dröm!
En bubblande drink med smak av Jordgubb! 
Du behöver:
- Is
- Sockerdricka 
- Drinkmix med jordgubbsmak
- Jordgubbar
- Stjärnfrukt
Du gör så här:
* Ta fram glas frosta kanten med socker!
* Lägg i frysta jodgubbar. 
* Häll i sockerdrickan.
* Häll sedan i drink mixen och blanda om.
* Dekorera med en stjärnfrukt på kanten av glaset. 
Servera gärsterna! 
 

Välkommsdrink!
Det här är en drink som man kan servera som vanlig drink el som en trevlig välkommsdrink. 
Det du behöver till den är:
- Drinkmix Schweppez Jordubb. 
- Sprite och lite sockerdricka. 
- Röd karamellfärg
- Is 
- Jordgubbar. 
Gör på följande sätt: 
* Ta glas och frosta kanten, det ser lite finare ut.
Du tar ospäd saft, el nått annat sött för att få sockret att fasna. Du vänder kanten i det och sedan i socker. 
* Trä en jordgubbe på kanten som dekoration.
* Häll i Drinkmixen och fruktsodan samt 7up, blanda om.
* Lägg i is och frysta Jordgubbar
* Droppa i karamellfärgen för att få en klar röd färg på drinken.
Servera till dina gäster!
 

Så 
Drinkarna ä super lätta att göra! 
Du blandar själv efter egen smak och fantasi med de du tkr om!

/ Angelica! 

Av Angelica Törngren - 24 juni 2013 19:18

           
/ Angelica 

Av Angelica Törngren - 24 juni 2013 16:29

Hejhej! 
Jag tänkte berätta lite små saker om mig, inte så märkvärdiga men! :D 
1. Mitt namn är Angelica.
2. Jag är 18-år fyller 19 om 19dagar. 
3. Jag bor i Öjebyn. 
4. Jag är uppvuxen i Kalix. 
5. Jag går Naturbruk med inriktning häst.
6. Jag går på Grans Naturbrusskola. 
7. Jag börjar mitt 3e år till hösten. 
8. Min riktiga hårfärg är ljusbrunt.
9. Jag har färgat håret mer än 15 gånger. 
10. Jag har haft fägerna: Rött, svart, brunett, blont och Violett. 
11. Mina favorit djur är häst, hund och kanin. 
12. Jag har en kanin som heter Ludde. 
13. Jag har haft fyra sköthästar. 
14. Jag har ridit i typ 8år. 
15. Jag har åkt slalom i 17år
16. Jag ska jobba med hästar i framtiden.
17. Jag håller på med två sporter slalom och ridning. 
19. Jag gillar att laga mat. 
20. Jag tycker om att baka. 
21. Min favorit mat är kina mat! 
22. Saker jag inte kan leva utan är Hästar, mina kompisar, cola, och musik. 
23. Det värsta jag vet är när kompisar sviker en och när ingen håller vad man lovar.
24. Jag  dricker inte alkohol. 
25. Jag röker inte, det är vidigt! 
26. Jag är ingen party människa.
27. De bästa jag vet är att rida, vara i stallet, lyssna på musik och vara med kompisar.
28. Jag spenderar nästan all tid i stallet. 
29. Hästar är och kommer alltid vara en del av mitt liv. 
30. Mina favorit raser bland hästarna är Tinker, Islandshäst och Friser. 
31. Mina favorit raser bland hund är Schäfer, Leonberger, Newfonlandshund och Pyreneehund. 
32. Jag gillar inte barn
33. Jag gillar att sjunga. 
34. Jag har tycker inte om att läsa högt inför folk. 
35. Jag är lite hopprädd. 
36. Mina favorit godisar är ferraribilar och djungelvrål.
37. Cola är min bästa vän :P 
38. Jag har väldigt blandad musikstil.
39. Jag gillar disney filmer. 
40. En som jag tkr är snygg är Liam Payne41. Jag lyssnar på One direction. 
42. Låtar jag tkr om är: Heaven, When you say nothing at all, forever young, mf. 
43. Jag gillar att dansa. 
45. Mina komipsar är bland de viktigaste i mitt liv. 
46. Jag ha inte bra humor. 
47. Jag gillar vintern mer än sommaren. 
48. Zombie är mitt hjärta o själ. 
49. Jag vill ha en hund. 
50. Att börja på grans är de bästa jag någonsin gjort! 

Ja de var 50 saker om mig! 
Ha de bra ue i värmen nu 
 
/ Angelica! 

Av Angelica Törngren - 23 juni 2013 14:44

Hejsan!
Nu ska jag brätta om en väldigt speciell vän! 
 
Den här hästen är inte bara en häst, han är mkt mer än så han är min bästa vän! 
Han är den som står mig närmast! Han betyder enomrt mycket för mig. Han är mitt hjärta och själ! 
När allt känns jobbigt finns han alltid där för mig, han lyssnar alltid på mig. 
Han är en stor kille men de vackraste ögonen någonsin, Han har ett hjärta av guld. 
Som sakt han är en vän i alla lägen. 
Hans namn är Some Boy, vi kallar honom för Zombie. Han är en valack på 173 i mkh,  född 92, han är mörkbrun och har en vit strimma längst nosryggen och vita halvstrumpor bak. 
Han är inte en zombie, han är en jättehärlig arbetskamrat, men han är en stor häst att rida och de är mkt häst att hålla reda på.
Han är trygg att hoppa och de lyser i ögonen på honom. 
Ja en underbar häst i alla lägen om man frågar mig iaf. 
Du är anöedningen til att jag står kvar, du är meningen i mitt liv, den enda meningen jag har.
Du är mitt syfte, utan dig står allt stilla. du är min själ, du fyller mig med glada känslor.
Du är mitt samvete du får mig att tänka rätt.
Du är mitt hjärta, och det är därför de sår
Du är världens bästa kompis, du är min och så är de bara, inet går att ändra på. 
Du och jag, ända in i slutet. 
Jag följer dig vart du än går! 
Tack för att jag fått träffa dig, älskade häst! 

/ Angelica! 



Av Angelica Törngren - 21 juni 2013 20:47

Hejsan allihopa! 
Nu ska jag berätta om min lilla kompis!
 
Namn: Ludde. Ras: Dvärgvädur. Född: 29/5-2012. Färg: Viltgrå/Vit. 
Ludde som han heter är en glad och nyfiken kille som gillar mat och att skutta runt. 
Han är en charmig kille som är snäll och gillar att mysa. 
Ludde köpte jag i augusti 2012, av en tjej i piteå. 
Han äter nästan allt men morötter, gurka, salld och äpplen är favoriterna om man frågar Ludde! 
Han har en del bus för sig, denna goa lilla plutt. 
Men han är som en liten hund och följer efter när man går någon stans. 
Har tränat lite hoppning med honom och hoppar m fin teknin men är lite lat och vill gärna slippa undan. 
För övrig är han världens goaste som älskar mamma så mkt   .
Här kmr några bilder på honom. 
 
 
Ludde när jag hämtade honom, liten och söt! 
Yay här kmr jag   
Han är som go :D 
 

/ Kram Angelica och lilla Ludde! 

Av Angelica Törngren - 21 juni 2013 20:27

Hejhej !
Jag är en tjej på snart 19 somrar, jag är född 1994 den 13 Juli. 
Mitt namn är då Angelica. 

Jag är uppvuxen en liten håla vid namn Kalix, men nu mer bor jag i härliga Öjebyn straks innan Piteå. 
Jag går på världens bästa skola Grans Naturbruksgymnsaium, inriktning häst. ska börja 3e året.
Vilket känns fruktansvärt. 
Jag har en liten dvärgväduspojke  som heter Ludde,
och så har jag "min" häst som inte är min som heter Some boy. 
Jag är en tjej som älskar livet på hästryggen. Hästar är mitt största intresse av alla intressen jag har. 
Men förutom hästar så gillar jag även hundar och kaniner. 
Mina andra intressen är: Shopping ,smink, matlagning, bakning, musik, vara m kompisar, mm. 
Ja det är var vel de! 
 
/ Angelica 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Angelica är mitt namn jag är född 94. i min blogg kmr jag skriva om mitt liv, mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards